niedziela, 19 kwietnia 2015

"Pomiędzy" Tara Hudson

"Pomiędzy" Tary Hudson to książka młodzieżowa z wątkiem paranormalnym. W pewnym sensie, można uznać ją za oryginalną, w końcu autorka świetnie połączyła świat duchów ze światem ludzi, ale z drugiej strony cała powieść oparta jest na zakazanej miłości, który pojawia się praktycznie w każdej młodzieżówce.


Tytuł: "Pomiędzy"
Autor: Tara Hudson
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 342
Najlepszy cytat:
Moja opinia: 6/10

Amelia nie żyje. Utknęła gdzieś pomiędzy światem ludzi, dla których jest niewidzialna, a światem duchów, który może nawet nie istnieć. Codziennie na nowo przeżywa swoją śmierć, budząc się na cmentarzu. Jest samotna i pełna bólu. Wszystko ulega diametralnej zmianie, gdy zauważa tonącego chłopca i postanawia mu pomóc. Wydaje się być bezsilna, ale okazuje się, że chłopak ją widzi i zaczyna z całej siły walczyć o życie. Między nimi rodzi się dziwna więź. Razem próbują odkryć tajemnice z życia Amelii i odkrywają tajemnicę rodziny Joshui. Wspólnie wychodzą na przeciw wszystkim trudnościom. Jednak czy można kochać                                                               kogoś, kto nie żyje?

"Pomiędzy" wywołało u mnie mieszane uczucia. Miejscami miałam oczy pełne łez, czasem czułam nieograniczony zachwyt, a także odczuwałam spore zażenowanie banalnością historii, zakazany związek dwóch idealnych postaci. Ile razy można czytać to samo?

Powieść jest bardzo wciągająca, mimo że monotonne powtarzania tych samych wydarzeń z czasem stają się irytujące. Jednak z drugiej strony nakreślają oryginalność powieści. Zakończenie było, jak dla mnie, całkowitą porażką, próbą jak najszybszego zakończenia książki. W ten właśnie sposób, zostawiono nas z masą przemyśleń i pytań, na których odpowiedzi już nie uzyskamy.

Wszystkie postacie w książce zostały wykreowane na całkiem sympatyczne. Joshua i Amelia były szablonowymi postaciami, w których nie ma nic niezwykłego, ponieważ można je spotkać w prawie każdej powieści. Za serce chwycił mnie Eli, duch, który ze strachu zboczył z dobrej ścieżki i przeszedł na złą stronę. Od tej pory włada własnym, małym królestwem. Kolejną postacią, która zdobyła moje uznanie jest Ruth, kobieta, która za wszelką cenę starała się chronić wnuka i zdeterminowanie dążyła do pozbycia się paranormalnych istot z jej okolicy.

Podsumowując "Pomiędzy" to książka, którą czyta się bardzo szybko. Zdecydowanie warta jest przeczytania, szczególnie w samotne, chłodne wieczory. 




2 komentarze: